tel. kom. +48 504 095 987 Dołącz do nas na: E-mail: mmedica@georg.com.pl Pomoc zdalna:

Blog

Najnowsze wiadomości i Centrum Wiedzy

Rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo pacjentów i personelu medycznego

15.05.2020

Czy nowoczesne technologie mogą realnie zwiększyć fizyczne bezpieczeństwo pacjentów oraz personelu medycznego? Oczywiście! Tego rodzaju technologie są niezastąpione zwłaszcza obecnie, gdy zdrowie i życie zarówno osób odwiedzających placówki medyczne, jak i tych pracujących w nich, jest podwójnie zagrożone. W mMedica doskonale wiemy, jak sprawić, żeby praca personelu medycznego i wizyty lekarskie przebiegały nie tylko szybciej i sprawniej, ale także bezpieczniej.

Rozwiązania informatyczne podnoszące bezpieczeństwo pacjentów w mMedica

Jak ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa i wygasić pandemię? Każdy wie, że najbardziej efektywną metodą jest zachowanie dystansu społecznego i ograniczenie do niezbędnego minimum kontaktu z drugą osobą. To właśnie umożliwiają nasze rozwiązania informatyczne. Dzięki nim zarówno pracownicy medyczni, jak i pacjenci będą mogli jeszcze bardziej zminimalizować konieczność spotkań twarzą w twarz, co przełoży się na bezpieczeństwo jednych i drugich.

Nasze aplikacje i moduły pozwolą na zapewnienie optymalnej opieki pacjentom szpitali i przychodni przy jednoczesnym zmniejszeniu ryzyka zarażenia się pracowników placówek. Na stronie mMedica udostępniliśmy bezpłatny pakiet najbardziej użytecznych narzędzi, pozwalających na realne zmniejszenie potrzeby kontaktu na linii pracownik medyczny – pacjent. Korzystając z naszych rozwiązań, placówki medyczne będą mogły zadbać o potrzeby swoich pacjentów oraz bezpieczeństwo personelu medycznego. Sprawdź, co wchodzi w skład darmowego pakietu?

ePorada

Wizyta lekarska online? Moduł e-wizyta umożliwia połączenie wideo z lekarzem, dzięki czemu pacjent może zasięgnąć porady lekarskiej bez konieczności wychodzenia z domu. Podczas telewizyty lekarz ma pełen dostęp do wszystkich dokumentów pacjenta. Jednak komunikacja audio-wideo jest tylko jedną z wielu możliwości, jakie daje moduł ePorada.

Moduł ePorada umożliwia lekarzowi i pacjentowi planowanie oraz rejestrowanie kolejnych spotkań online. Pozwala na wybór różnych form komunikacji, dzięki czemu pacjent może wybrać tę najbardziej dogodną dla siebie. Co więcej, z modułu można korzystać przy pomocy różnych urządzeń mobilnych, w tym także z telefonu. Żeby swobodnie używać modułu ePorada, pacjent nie musi instalować żadnego oprogramowania. ePorada to proste, intuicyjne i efektywne rozwiązanie.

ePowiadomienia

To alternatywa umożliwiająca komunikację z pacjentem przy wykorzystaniu aplikacji Informacje Medyczne. To bezpieczna, szybka oraz w pełni zautomatyzowana metoda, co dodatkowo ułatwia jej użytkowanie przez pacjentów i personel medyczny.

Moduł SMS

Moduł SMS umożliwia wysyłanie do pacjentów różnych komunikatów w formie krótkiej wiadomości. Przy pomocy SMS-a lekarz może przesyłać podopiecznym nie tylko porady medyczne, ale także powiadomienia, potwierdzenia rezerwacji czy przypomnienia o terminach wizyt, a nawet kody do eRecept. Moduł SMS, podobnie jak ePorada, pozwala zaoszczędzić czas i do minimum ograniczyć kontakt personelu z pacjentami.

eArchiwum

Oprócz zdrowia personelu i pacjentów nasze darmowe moduły pozwalają także na zadbanie o bezpieczeństwo danych. Moduł eArchiwum sprawia, że placówka medyczna może gromadzić i zabezpieczać wszystkie niezbędne informacje i dokumenty oraz przechowywać je zgodnie z zasadami RODO.

Rozwiązania fizyczne i środki ochrony w przychodniach lekarskich podnoszące bezpieczeństwo pacjentów

Moduły pozwalające na wizyty i kontakt z pacjentem online to skuteczny sposób na ograniczenie wizyt lekarskich. Te rozwiązania pozwalają również na zmniejszenie liczby pracowników w placówkach medycznych, co zwiększa efektywność w walce z rozprzestrzenianiem się wirusa.

Nie można jednak zapominać, że moduły jedynie wspomagają pracę placówek. Wciąż konieczne jest wdrożenie rozwiązań fizycznie zwiększających bezpieczeństwo pacjentów i personelu. Można zaliczyć do nich noszenie masek przez wszystkie osoby przebywające w budynku, zakaz odwiedzin na oddziałach, regularne mierzenie temperatury pracowników i pacjentów oraz zmniejszenie liczby osób przebywających w pomieszczeniach.

Ważne: Użytkowanie strony oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Więcej w polityce prywatności