Blog

Najnowsze wiadomości i Centrum Wiedzy

E-wizyta lekarska — jak pomóc pacjentowi i ograniczyć bezpośredni kontakt

10.06.2020

E-wizyty lekarskie to najlepszy sposób na to, żeby zdiagnozować pacjenta i zdecydować o jego dalszym leczeniu, bez konieczności spotkania w gabinecie. W obecnym czasie jest to rozwiązanie, które chroni zarówno pacjenta, jak i lekarza przed ewentualnym zarażeniem się. Czym jest e-wizyta i jakie inne korzyści niesie ze sobą to rozwiązanie dla pracowników medycznych oraz chorych?

Czym jest e-wizyta?

E-wizyta to najprościej rzecz ujmując — wizyta online. Takie spotkanie może przebiec drogą telefoniczną, przy pomocy rozmowy na komunikatorze lub jako wiedokonferencja. E-wizyta u lekarza jest doskonałym rozwiązaniem, ponieważ pacjent może skontaktować się z medykiem z każdego miejsca, bez konieczności wychodzenia z domu. Do przeprowadzenia wywiadu wystarczy komputer czy nawet smartfon.

Jak to wygląda? Przy pomocy specjalnego oprogramowania pacjent rezerwuje dzień i godzinę konferencji, a następnie o określonej wcześniej porze łączy się ze swoim lekarzem prowadzącym. Lekarz na podstawie opisanych objawów lub przekazu wideo może ustalić, jakie problemy ma pacjent, po czym wystawić e-receptę. eWizyta to idealne rozwiązanie nie tylko na czas pandemii, ale również sytuacje, gdy pacjent nie może się samodzielnie poruszać lub znajduje się poza miejscem zamieszkania, a pilnie musi skontaktować się ze swoim lekarzem prowadzącym.

W przypadku lekarzy wizyty online pomagają zaoszczędzić czas oraz zredukować kontakt z potencjalnie zakaźnym pacjentem do absolutnego minimum, co jest bardzo korzystne nie tylko w czasie pandemii.

Kiedy e-wizyta lekarska ma zastosowanie?

Wbrew pozorom, e-wizyty lekarskie nie zostały wprowadzone z powodu wirusa. To rozwiązanie jest dostępne w Polsce już od dłuższego czasu. W pierwotnym założeniu e-wizyty miały usprawnić pracę służby zdrowia oraz pozwolić lekarzom wybranych specjalności na stawianie diagnozy online. Obecnie z e-wizyty mogą skorzystać pacjenci lekarzy pierwszego kontaktu, czyli pediatrów, lekarzy rodzinnych oraz lekarzy chorób wewnętrznych.

Jednak przede wszystkim e-wizyty mogą wybierać osoby chore przewlekłe – na przykład na nadciśnienie lub cukrzycę. Jeżeli zaniepokoi je stan zdrowia, za pośrednictwem aplikacji mogą szybko zarezerwować wizytę, połączyć się ze swoim lekarzem i uzyskać poradę, bez konieczności męczącej podróży do szpitala.

Ponadto, dzięki cyfryzacji niektórych usług placówki medyczne będą mogły ograniczyć prace administracyjne, a także ułatwić sobie dostęp do pacjentów.

Dlaczego warto skorzystać z e-wizyty w czasie koronawirusa?

Jak się okazuje wprowadzenie e-wizyt to idealne rozwiązanie w dobie koronawirusa. Jak wszyscy doskonale wiemy, szpitale nie są teraz najbezpieczniejszym miejscem, a personel medyczny powinien być szczególnie chroniony. Z drugiej strony, pozostawienie pacjentów samym sobie jest absolutnie niemożliwe. E-wizyty lekarskie to doskonały kompromis. Dzięki internetowi lekarze wciąż mogą pomagać pacjentom, bez niepotrzebnego narażania się na wirusy i bakterie.

E-wizyta a rozwiązania mMedica

Moduł teleporady mMedica został zaprojektowany w taki sposób, by jego obsługa była jak najprostsza zarówno dla lekarza, jak i pacjenta. O tym, jaką formę ma mieć wizyta, decyduje pacjent. Spotkanie może być telekonferencją, rozmową telefoniczną itp. Podczas wizyty lekarz ma dostęp do wszystkich danych pacjenta, więc może zapoznać się z historią jego choroby.

W związku z obecną sytuacją moduł teleporady udostępniamy bezpłatnie do dnia 31 lipca 2020 roku!

Ważne: Użytkowanie strony oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Więcej w polityce prywatności