5 sposobów na zmniejszenie kolejek do rejestracji
16.12.2019
Kolejki do rejestracji to w polskich szpitalach prawdziwy koszmar. Wbrew pozorom nie tylko dla pacjentów, lecz także dla personelu. Z jednej strony mamy zestresowanych i chorych ludzi, którzy czekają nawet po kilka godzin w kolejce, by zapisać się do lekarza, z drugiej – zmęczony i przepracowany personel, który bardzo często musi znosić nieprzyjemności ze strony klientów kliniki czy przychodni.
Dlatego w tym wpisie chcemy podzielić się z Tobą najskuteczniejszymi sposobami na zmniejszenie kolejek do rejestracji, które powinna znać każda osoba zarządzająca placówką medyczną. Dzięki naszym metodom Twoja klinika stanie się miejscem przyjaznym pracownikom, a pacjentom będzie kojarzyć się z nowoczesną placówką, dbającą o ich potrzeby.
Tradycyjne sposoby na poprawę pracy kliniki
Prostym, a przy tym dość skutecznym sposobem na poprawę funkcjonowania każdej placówki medycznej jest dobra organizacja pracy. Zastosowane kilku prostych zabiegów z pewnością usprawni działanie wielu przychodni czy szpitali:
- Zadbaj o to, aby w godzinach największego ruchu wszystkie stanowiska na recepcji były obsadzone. Znacznie usprawni to obsługę pacjentów.
- Pamiętaj, aby przestrzegać kalendarza i godzin zapisów. Szczęśliwie coraz więcej placówek odchodzi od systemu: „kto pierwszy ten lepszy” i wyznacza pacjentom nie tylko daty, lecz również godziny wizyt.
- Prostym i skutecznym sposobem jest także wprowadzenie numerków. Bardzo często zdarza się, że jakiś wyjątkowo niecierpliwy pacjent usiłuje wejść poza kolejką, dezorganizując pracę lekarza i irytując innych chorych. Numerki ograniczą takie przypadki do minimum.
Postaw na program do rejestracji pacjentów online
W dzisiejszych czasach większość spraw można załatwić bez wychodzenia z domu. Dlaczego więc nie wykorzystać potęgi internetu w służbie przychodni? Program do rejestracji medycznej online to ogromne udogodnienie, które efektywnie przyczyni się do zmniejszenia kolejek. Docenią go zarówno pacjenci, jak i pracownicy.
Jak działa rejestracja pacjentów online? To bardzo proste – na stronie kliniki możliwość rejestracji online widoczna jest jako dodatkowy widget. Pacjent chcący zarejestrować się na wizytę musi w niego jedynie kliknąć, a następnie program sam poprowadzi go przez kolejne etapy zapisu, takie jak wybór lekarza, godziny i terminu. Dzięki temu rozwiązaniu można zapisać się do specjalisty bez potrzeby wychodzenia z domu i czekania w kolejce. Co więcej, przychodnia automatycznie otrzymuje dostęp do podstawowych danych pacjenta, więc dyżurny pracownik może bez problemu powiadomić go o ewentualnych zmianach w jego rezerwacji.
Kioski do rejestracji – rozwiązanie na miarę XXI wieku
Innym ciekawym udogodnieniem są kioski do rejestracji pacjentów. Zapewne zauważyłeś, że na dworcach i w niektórych restauracjach szybkiej obsługi Klienci mogą samodzielnie złożyć zamówienie lub kupić bilet przy pomocy niewielkich skomputeryzowanych stanowisk? Jak się okazuje, takie rozwiązanie można wdrożyć również w przychodni.
Kioski do rejestracji, podobnie jak program do rejestracji pacjentów, pozwalają na szybkie i samodzielne umówienie wizyty. Są intuicyjne i łatwe w obsłudze, a dodatkowo przekładają się na poprawę renomy placówki medycznej. Ich zastosowanie sprawi, że klinika czy przychodnia będą postrzegane jako miejsce nowoczesne, nieobawiające się inwestycji i innowacyjnych rozwiązań. Ponadto, tego rodzaju kioski mogą także znacznie odciążyć pracowników rejestracji.